Thursday 15 May 2014

Selamat Ulang'bulan' ke 7, Sayang

Bismillahirrahmannirrahim

Assalamu'alaikum w.b.t

Hye anak mama. Lama plak rasa mama tak berborak dgn anak mama dlm blog ni. Borak kat luar face to face tu dah mmg setiap masa. huhu. Malam ni In Shaa Allah mama sambung menulis k.

Rabu, 14 Mei 2014 -- Oh cepatnya masa berlalu. Tak sangka dah 7 bulan dah umur anak mama. Besar dah anak bujang mama sorang ni. Bulan ni, papa ada kat JB. Banyak kali papa ulang yg papa ada n nak sambut beday anak mama. hihihi. Kalau dgn mama mmg kalau boleh mama nak sambut setiap bulan. So, before ni papa selalu terlepas tak dapat balik time 14hb every month, kali ni dapat lak peluang sambut beday anak mama.

Papa amik cuti sampai Wesak Day tu n papa cadang balik KL suboh Rabu dr JB terus g ofis. So, malam Selasa (13hb) tu mama ajak papa g beli susu anak mama dah abis. So kitorg kuar n sebelum balik papa ckp nak beli cupcake utk beday anak mama. haha comey je papa ni. So, papa beli 'muffins' sbb cupcake xde (kedai nak tutup dah), beli belon Angry Bird n beli lolipop dua batang (Spongebob & Sin Chan).

Papa plan konon2 balik umah nenek (anak mama tido time mama n papa kuar tu) bile anak mama dah bangun nak sambut beday (alah, amik2 gambar je.. hihi). Sekali bile mama n papa balik, anak mama tgh mengaruk sbb perut kembung. Nenek tgh berusaha memujuk. At last, mama pun siap2 nak tido n tidokn anak mama, anak mama tertido sebelah mama. Pastu mama pun cakap kat papa "Takpelah, tunggu Muhammad bangun tgh2 malam nanti, kite sambut beday k."

Tibe2 mama sedar ada org pegang kaki mama. Bukak mata tengok papa rupenye. Nak tahu papa cakap ape.. "Ma, bangun ma. Dah lambat lah. Tak sempat sambut beday Muhammad." (Papa nak bangun kul 4am, tapi tgk2 dah 5++ pagi) Alo, ciannya papa. Papa memang nak sangat sambut beday anak kesayangan dia ni walaupun beday yang ke-7 bulan je. Mama pun suh papa g mandi n papa suh mama kemaskan beg. Dlm pada tu, mama siap2kan minuman papa n bukak muffiins yang beli malam tadi. Letak belon Angry Bird sebelah anak mama yang tgh tido (Tak sangka anak mama tido lama plak n takde bangun minum tgh2 malam tadi.. huhu) n cucuk dua batang lolipop kat tepi muffins. Terus ajak papa amik gambar @ sambut beday lah kirenye.. hihihi.. (Time ni baru anak mama terjaga n menangis)

Jadi, inilah hasilnya sambutan beday ke-7 bulan anak mama awal pagi tadi..


Bolehlah drpd takde kan. Abaikan mama yg muke terkejut tu (nasib boleh edit letak spek hihi)
Oklah sayang anak mama. Sebelum mama abiskan entry ni (jam pun dah nak pukul 12am so dah nak abis 14hb.. hihi) mama titipkan doa ini buat anak mama.

Bismillahirrahmannirrahim.

Alhamdulillahirrabbil'alamin, Washallatuwassalamu'ala Asyrafilanbiyaiwalmursalin Wa'alaalihiwasshahbihiajmain.

Ya Allah Ya Tuhanku. Ampunkanlah segala dosa2 aku dan suamiku. Aku redha atas segala ujian dan dugaan yang telah Engkau tulis buat aku dan keluargaku. Engkau berikanlah aku pahala atas keredhaan aku ini, Ya Allah. Engkau gantikanlah apa yang telah berlaku ini dengan perkara yang lebih baik di masa akan datang. Sesungguhnya segala ketentuan-Mu itu adalah yang terbaik dan penuh hikmah.

Ya Allah Ya Tuhanku. Aku mohon pertolongan daripada-Mu. Engkau lindungilah anak aku, Muhammad Harits Addin Bin Khairul Fahmee. Kau panjangkanlah umur anak aku, Ya Allah. Aku mohon pada-Mu, Ya Allah, berilah peluang kepada anak aku untuk merasai nikmat kehidupan ini, Yang Allah. Engkau sembuhkanlah segala penyakit yang dihidapi dan dideritainya, Ya Allah. Engkau jauhkanlah segala ancaman, halangan, gangguan dan segala jenis penyakit daripada anakku, Ya Allah.

Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon bantuan dan pertolongan daripada-Mu, Ya Allah. Semoga anak aku, Muhammad Harits Addin Bin Khairul Fahmee, diberi kesempatan hidup dalam keadaan yang normal, membesar dengan sempurna tanpa sebarang kecacatan dalam ataupun luaran. Aku juga memohon semoga otak anak aku berfungsi dengan baik dan tubuh badannya membesar dengan sihat.

Ya Allah Ya Tuhanku, berilah anak aku kekuatan, ketabahan dan kesabaran dalam dia menempuh kehidupannya, Ya Allah. Juga berikanlah aku dan suamiku kekutan, ketabahan dan kesabaran dalam mendidik, menjaga dan membesarkan amanah-Mu ini, Ya Allah.

Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah Muhammad Harits Addin Bin Khairul Fahmee, anak yang soleh dan membesar sebagai Muslim yang beriman dan insan yang berguna.

Ya Allah, ampunkan segala dosa-dosa aku dan Engkau makbulkanlah doa aku ini, Ya Allah.

Rabbana Atina fiddunya hassanah, wafil akhirati hasanah, waqina ‘azabannar. Wa Sallallahualaihiwassalam, Walhamdulillahirrabbilalamiiiinn..

1 comment: